Inventura je popisovanje sredstev (blaga na zalogi) in virov sredstev na določen dan in ugotavljanje razlik v primerjavi s stanjem v poslovnih knjigah. S popisom se uskladijo knjižna stanja z dejanskim stanjem. S popisom ugotovljene razlike med evidentiranimi in dejanskimi podatki je treba uskladiti in tako zagotoviti, da so knjižna stanja (računovodski podatki) podlaga za čim bolj realne in torej tudi kakovostne računovodske informacije. Zavedati se namreč moramo, da podatki, ki jih dobimo na podlagi letnega popisa, vplivajo na višino poslovnega izida in davčne osnove.
Inventurna komisija določi v pravilniku inventure kdo je odgovoren za popis in katere vire oz. sredstva popisuje. Na podlagi tega pripravi popisne pole. Na popisni poli je namreč določeno katere klasifikacije iz zalog in / ali kateri artikli sodijo na posamezno popisno polo.
Inventurni popis najdemo v meniju Tip -> Materialno poslovanje -> Inventurni popis. (Slika).
Nov popis dodamo s tipko Dodaj. Vnesti moramo naziv popisa (npr. Popis surovine), izberemo vrsto dokumenta, vnesemo datum inventure in skladišče. Inventurni popis je organiziran tako, da so na enem popisu lahko samo artikli, ki spadajo na isto skladišče.
V naslednjem koraku določamo katera sredstva spadajo na popis. Sistem nam že ponudi klasifikacije, ki spadajo na dano skladišče. Če želimo na popis dodati še kakšen artikel, ki ne spada v klasifikacijo, ki smo jo določili za popis, ga dodamo pod artikli. (1 in 2 na sliki).
Na enak način pripravimo inventurne popise za vsa sredstva.
Inventurna pola je seznam sredstev za popis. Inventurno polo izpišemo s klikom na ikono (4). Pred izpisom izberemo še:
O spremljanju in lokacijskem poslovanju več v razdelku Skladiščenje.
Pripravljene inventurne pole razdelimo popisovalcem. Le-ti morajo popisati stanje vseh sredstev, ki so na popisni poli. Tukaj imamo več možnosti / postopkov glede na to, kako je definirano skladišče oz. sredstva popisa.
Dodaj. Vnesemo šifro, lokacijo (če skladišče posluje lokacijsko) in količino. Za lažje in hitrejše delo nam lahko sistem sam zgenerira predlog popisa. To storimo z gumbom Predlog popisa (5). Če ob tem označimo še 'Dodaj trenutno zalogo', dobimo popisane količine enake knjižnemu stanju. Izberemo še statuse artiklov, ki spadajo na popis. Dobimo popis vseh sredstev, ki spadajo na dotično inventurno polo. Gremo čez tabelo in vnesemo preštete količine pri sredstvih, kjer med popisom nismo našli enake količine kot je v knjižnem stanju. Klikanje na posamezno postavko popisa ni potrebno, količine vnašamo kar v tabelo.
Ko smo popisali vsa sredstva iz popisnega lista, si popis izpišemo. To storimo s klikom na ikono (3).Ko je inventurni popis končan - popisana so vsa najdena sredstva, preverimo inventurne razlike. To storimo z gumbom Inventurne razlike. Sistem nam predoči tabelo sredstev s popisano količino, knjižnim stanjem in razliko.
Ko preverimo razlike, lahko inventurni popis potrdimo.
Potrjene inventurne popise je ob končani inventuri potrebno še poknjižiti. Sistem nam iz dobljenih razlik generira ustrezna materialna dokumenta: inventurni višek in inventurni manjko. S tem je inventura končana, knjižno stanje pa je usklajeno z dejanskim. Poknjižene inventurne dokumente najdemo v meniju Tip -> Materialno poslovanje -> Inventurne razlike.
Pri le-teh imamo še tretjo vrsto dokumenta - inventurni odpis. Tukaj gre za sredstva, pri katerih se je ugotovilo, da so v okvari, neustrezna... ali kakorkoli drugače neuporabna. Z inventurnim odpisom jih razknjižimo iz zaloge. Te dokumente knjižimo ročno, saj niso nujno predmet inventure. Poškodovanja, uničenja ipd. se lahko zgodijo kadarkoli v poslovnem letu. Odpise dodajamo v meniju Tip -> Materialno poslovanje -> Inventurne razlike.