EDI
Elektronska izmenjava podatkov
EDI je kratica, ki pomeni 'Elektronsko izmenjavo podatkov' ali 'Electronic Data Interchange'. Gre za standardiziran sistem elektronske izmenjave podatkov med poslovnimi subjekti. Edi procesov je veliko, v aplikaciji zaenkrat implementiramo proces od naročila kupca ali pogodbe do izdaje računa. S tem se pot od naročila do dobave in računa olajša, pohitri in poenostavi.
Da bi sistem deloval pravilno in brezhibno, morata seveda biti kupec in dobavitelj usklajena. Prav to zagotavlja EDI:
- določa matične podatke, ki morajo biti vnešeni in usklajeni
- določa kateri podatki in v kakšni obliki zapisa se izmenjujejo
- določa kakšne vrste odzivi oz. komunikacija je možna v procesu izmenjave dokumentacije
- definira roke in termine za izvedbo določenih operacij poslovnega procesa
EDI prinaša kar nekaj prednosti pred običajnim 'papirnim' poslovanjem:
- Bistveno večja hitrost pretoka informacij. Le-te so na voljo takorekoč v trenutku.
- Število tiskanih dokumentov se zmanjša na minimum, pa tudi če vzporedno z EDI vodimo še klasične evidence.
- Potrebno je manj zaposlenih za obvladovanje procesa kot pri 'klasičnem' poslovanju.
- Manjša možnost 'človeške' napake.
- Lažje iskanje po dokumentaciji - v EDI je vsa dokumentacija zbrana na enem mestu in shranjena elektronsko.
- Transparentnost procesov. Brez odvečnega iskanja in zbiranja podatkov lahko vedno vidimo zgodovino EDI transakcij.